tisdag 20 mars 2012

Easyboot Trail


Jag har under vintern testat en helt ny boot Easy Boot Trail, från Easy Care som tillverkar en mängd olika modeller av Easy Boots. (Obelix har gått med dessa bak)

Jag har använt vanliga traditionella Easy Boots som reservsko på tävlingar innan. De är stadiga och bra, men ett rent helvete att få på i en stressad situation. Att sätta dit den på en uppspelt häst ute på banan utan medhjälpare är inte att tänka på. Denna modell är  mycket enkel att få på. Man öppnar upp den helt och sluter om baktill med två flärpar som går omlott.
Storlekarna är dessutom mera generösa än de andra modellerna, samt säljs till ett bättre pris.
Jag har använt dessa i både snö och lera och de sitter bättre än vad jag trodde, inte tappat någon av dem ute på en ridtur.

För mig är denna nu ett självklart val att använda som reservsko på tävlingar.
Jag kan ta hem dessa när jag ändå beställer hem stigbyglar etc, men kommer troligen inte att lagerhålla.
Pris per styck: 595 kr


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar