tisdag 1 mars 2011

Adapterkit


Har under några år haft ett Adapterkit till Garmin Forerunner i sortimentet, men nu när de sista är sålda kommer jag inte att ta in flera.

Varför? Den främsta anledningen är vad de kostar att ta hem, i förhållande till vad man får. De som jag har haft i lager har sålts med minimal marginal (dyra i inköp) och för att det ska vara idé att ta hem behöver de kosta minst 850 kr och det tycker de flesta är för dyrt eftersom det trots allt är en kompromiss att strippa om en humanmätare till häst. Därför finns de inte längre kvar i sortimentet.

Jag vill själv ha lite rejälare grejer än de tunna kablarna som används i adapterkittet, även om jag tycker att det är bra att det finns olika alternativ (köpa GPS till vettigt pris och ändå kunna få allt-i-ett med ett kitt. Men hur hållbara är de i långa loppet, kablarna till kittet alltså?)

1 kommentar:

  1. Nu har jag lyckats montera kittet och det ser bra ut. Hur hållbara är kablarna? Ja det återstår att se. Kablarna är identiska med de som fanns till min första Polarpulsmätare från 1995, jag tror att den höll till 2001 eller så men kablarna gick aldrig av. Jag får hoppas att dessa håller lika länge.

    SvaraRadera