onsdag 9 mars 2011

VetGate vs. Wearlinkbandet i grinden



Jag gillar ny teknik, men faktum är att VetGate är en kär gammal trotjänare som jag tycker fungerar i iverns hetta av både stressad ryttare och ivrig groom. Det tål att man är lite oförsiktig, elektroderna sitter skyddade i sändaren som är helt ingjuten i plast. (Går inte att byta batteri i, men min som jag haft sedan 2001 funkar fortfarande)

Tips 1: Linda två varv med eltejp för att fästa ihop sändaren med textildelen.
Tips 2: Sätt en bit maskeringstejp på ovansidan och skriv dit ditt namn/telenr om du tappar den i gräset, så är det lättare att den hittar tillbaka till dig igen.

Wearlinkbandet är coolt, funkar kanonbra. Men den är inte lika tålig mot oförsiktig hantering eftersom de tunna elektrodkablarna ligger inne i själva textilen och är dess svaga punkt. Batteriet i sändaren går enkelt att byta. På både wearlinkbandet och VetGate behöver bandet vara hyggligt spänt för att få bästa kontakt.

VetGate fortfarande min favorit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar